اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

بازار بورس چیست و سرمایه گذاری در بورس چه مزیت هایی دارد؟

بازار بورس چیست؟

نیازهای انسان سبب شده است تا در جوامع مختلف، مردم محل هایی را به نام بازار ایجاد نمایند. بازار مکانی عمومی است که در آن خریداران و فروشندگان معاملات خود را مستقیماً یا از طریق واسطه ها انجام می دهند. اما در واقع بورس چیست؟ بورس نیز یکی از این بازارها است. امروزه، بازارها دیگر محدود به یک مکان خاص نمی شوند و می توانند در قالب یک شبکه ارتباطی مانند اینترنت تشکیل شوند. مفهوم بورس در اذهان عمومی اشاره به بازاری دارد که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار مانند سهام گرد هم آمده و به معاملات دارایی های خود(سهام و اوراق مشارکت و …) اقدام می نمایند.


معاملات سهام در بورس

در بازارها دارایی های مختلفی معامله و مورد خرید و فروش قرار می گیرد. در یک طبقه بندی کلی، دو نوع دارایی عمده وجود دارد: دارایی مالی و دارایی واقعی. برای درک بهتر این مفهوم بورس، بهتر است ابتدا درباره این دو نوع دارایی توضیح دهیم.

برای http://ghovatu.ir/product/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%B2%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AE-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%8C-%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C/ زرنیخ دار اصل با شماره 09030573542 در تماس باشید


منظور از دارایی فیزیکی یا دارایی های واقعی، همانطور که از نام آن مشخص است دارایی هایی هستند که جنبه فیزیکی دارند. مانند خودرو، املاک، مستغلات و … . اما دارایی های مالی که به آنها دارایی های کاغذی هم گفته می شود، دارایی هایی هستند که ارزش آنها به پشتوانه یک دارایی دیگر تعیین می شود. به عنوان مثال، دارنده سهام شرکت، به نسبت سهام خود در دارایی ها و منافع شرکت مذکور سهیم می شود یا دارنده اوراق مشارکت، به واسطه مشارکت در پروژه ای که اوراق مذکور برای تأمین مالی آن پروژه منتشر شده، سود به دست می آورد.

آیا سرمایه‌گذاری در بورس خوب است؟

این موضوع کاملاً بستگی به دیدگاه شما در رابطه با سرمایه‌گذاری در بورس دارد. برای اینکه بتوانید بهتر و شفاف‌تر نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری نمایید مواردی را خدمت شما عرض می‌کنیم:


الف)آن قسمت از درآمد خود را که برای آن برنامه‌ای ندارید وارد بورس نمایید. در اصطلاح به آن ثروت می‌گوییم و بنابراین شما بایستی بخشی از ثروت خود را وارد بازار سرمایه نمایید. فرض کنید که در حساب بانکی شما مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجود دارد اما شما برای ۱۰۰ میلیون آن برنامه‌ای مانند خرید ماشین در ۵ ماه آینده دارید. بنابراین شما بایستی تنها روی ۱۰۰ میلیون آن حساب باز کرده و بخشی از ۱۰۰ میلیون باقیمانده را وارد بورس و سرمایه‌گذاری نمایید.

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

ب)همان‌طور که پیش‌ازاین نیز ذکر گردید بایستی بخشی از ثروت خود را وارد بازار نمایید. در رابطه با اینکه چند درصد را وارد نمایید کاملاً بستگی به سطح تجربه و دانش معاملاتی و تحلیلگری شما دارد. معمولاً برای افراد تازه‌وارد توصیه می‌گردد که حداکثر یک الی دو درصد از ثروت خودشان را وارد بازار نمایند، مشروط بر آنکه از ۵۰۰ هزار تومان کمتر و از ۱۰ میلیون تومان بیشتر نگردد. علت این موضوع آن است که معمولاً سرمایه را بین ۳ الی ۵ سهم تقسیم می‌کنند و از طرفی عموماً در ابتدای دوران معامله‌گری افراد زیان‌های بسیاری را تجربه خواهند کرد و چنانچه سرمایه شما به‌جای ۱۰ میلیون ۱۰۰ میلیون تومان باشد ضرر حاصله بسیار سنگین خواهد بود و این مسئله اثر روانی مخربی بر روی شخص معامله‌گر خواهد داشت( ۲۰ درصد ۱۰ میلیون تومان برابر ۲ میلیون می‌گردد درحالی‌که ۲۰ درصد ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۲۰ میلیون تومان می‌گردد). در نقطه مقابل چنانچه بتوانید ۲۰ درصد سود کسب کنید قضیه متفاوت خواهد بود و ۲۰ درصد یک‌میلیون تومان ۲۰۰ هزار تومان و ۲۰ درصد ۱۰ میلیون تومان معادل ۲ میلیون تومان خواهد شد. اما وسوسه نشوید زیرا بازار سرمایه یک فرصت کسب بازده بالاتر به دلیل وجود ریسکی حاکم بر آن است. درنتیجه به همان اندازه که امکان کسب بازدهی جذاب وجود دارد دقیقاً امکان تحقق ضرر وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد فوق ارائه شده است و هر فرد متناسب تمکن مالی خود می‌تواند مبلغی را در بین آن بازه انتخاب نماید.


پ)وقتی شما به‌عنوان یک کارمند مشغول به کار هستید و یا زمانی که وجوهی را در حساب بانکی سپرده می‌کنید ماهیانه درآمدی را کسب می‌کنید و یا سودی را به دست خواهید آورد اما واقعیت آن هست که در بازار سرمایه چنین رویکردی اشتباه هست و ممکن است ماه‌ها صبر کنید به امید آنکه سود جذابی بالاتر از سود مرسوم بانکی کسب نمایید.


آیا می‌توان درآمد میلیونی از بورس به دست آورد؟

این موضوع کاملاً به سرمایه و مهارت شما در معاملات بازار سرمایه دارد. فرض کنیم که شما با خرید یک سهم ۱۰ درصد سود کسب نمایید. حال اگر میزان سرمایه شما بابت خرید آن سهم یک‌میلیون تومان بوده باشد سود شما معادل ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود درحالی‌که اگر صد میلیون تومان را درگیر کرده باشید ارزش ریالی سود شما در حدود ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود. حال این سؤال پیش می‌آید که با خرید هر سهمی می‌توان سود کسب کرد؟ و در پاسخ باید گفت که قطعاً چنین نیست و در این زمان بحث تخصص و مهارت شما در عرصه معامله‌گری مطرح می‌گردد تا از این طریق بتوانید سهام دارای پتانسیل را شناسایی کرده و با خرید در نقطه مناسب سود مناسبی را شناسایی نمایید. با عنایت به نکات فوق بایستی توجه کرد که با افزایش تدریجی سرمایه خود در بازار سرمایه هم‌زمان با افزایش دانش تحلیلگری خود می‌توانید به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنید. یکی دیگر از مزیت‌های معاملات این هست که وقتی یک سهم طی ۱۰ روز متوالی مثبت کامل را تجربه می‌کند بازدهی بیش از ۵۰ درصد را محقق می‌نماید. برای تشریح دلیل این موضوع مثالی را خدمت شما عرض می‌کنیم. فرض کنید یک سهمی را به قیمت ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنید و این سهم چهار روز متوالی مثبت کامل را تجربه می‌کند. درنتیجه قیمت سهم در روز چهارم برابر ۱۲۱ تومان خواهد بود که درواقع نمایانگر بازدهی ۲۱ درصدی است.


یکی از اهداف بلندمدت هر سرمایه گذاری در بورس کسب سود مستمر و پایدار حدود ۶۰% سالیانه است. به این معنی که شما به صورت سالیانه ۶۰ درصد از سرمایه خود را سود کنید یا به عبارتی هر فصل ۱۵ درصد سود به دست آورید. با این استراتژی سرمایه شما پس از ۱۰ سال بیش از ۲۶۸ برابر خواهد شد.

شاخص قیمت TEPIX در بورس چیست؟

شاخص قیمت یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بورس است. این شاخص بیانگر روند عمومی تغییر قیمت سهام همه شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق بهادار است و برخلاف شاخص کل، سود تقسیمی شرکت‌ها در این شاخص لحاظ نمی‌شود.

برای دریافت آموزش بورس به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

مثلا اگر شاخص قیمت بورس در مدت یکسال ۲۰ درصد رشد داشته باشد، به این معنی است که سطح عمومی قیمت‌ها در بورس نسبت به یکسال گذشته به طور متوسط ۲۰درصد رشد داشته است. تفاوت عمده این شاخص با شاخص کل این است که در شاخص قیمت، فقط قیمت سهام شرکت‌های بورسی در فرمول شاخص مورد محاسبه قرار می‌گیرد، در صورتی که در شاخص کل علاوه بر قیمت، سود پرداختی سالیانه شرکت‌ها هم در محاسبه شاخص لحاظ می‌شود. در این شاخص نیز مثل شاخص کل، وزن شرکت‌ها در تاثیر آن‌ها بر شاخص قیمت اهمیت دارد. یعنی هرچه شرکت بزرگتر باشد، تاثیر آن بر شاخص قیمت نیز بیشتر است.

آشنایی با مفهوم بازار خرسی و گاوی در بازار سرمایه

بازار گاوی Bull market و بازار خرسی Bear market از جمله واژه‌هایی هستند که در توصیف وضعیت بازار سرمایه به کار می‌روند. هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام روندی صعودی داشته باشد، می‌گویند «بازار گاوی» است. این در حالی است که اگر قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد، از عبارت «بازار خرسی» استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب مفهوم و ریشه پیدایش بازار «خرسی» و بازار «گاوی» را با هم مرور می‌کنیم.

برای دریافت آموزش بورس به سایت کاری بورس مراجعه نمایید.

در بازار گاوی، بیشتر افراد به امید کسب سود بیشتر، در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند


بازار گاوی و خرسی چیست؟

این دو واژه برای مشخص کردن روند کلی بازار سرمایه به کار گرفته می‌شوند. به عبارت ساده، هنگامی‌که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام روندی صعودی دارد، می‌گویند «بازار گاوی» است؛ اما اگر قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد، «بازار خرسی» مصداق می‌یابد.


گاو و خرس از کجا آمده‌اند؟

ریشه اصلی این دو واژه به‌طورقطع شناخته ‌شده نیست، اما دو گمانه در رابطه با این مسئله وجود دارد که استناد به آن‌ها رایج‌تر است. اولین توضیح، به نحوه جنگیدن این دو حیوان اشاره دارد. از طرفی، با توجه به اینکه گاو به هنگام حمله به دشمن، شاخ‌‌های خود را به‌طرف بالا می‌گیرد، روند صعودی بازار را گاوی می‌نامند؛ اما از سوی دیگر، خرس در مقابله با رقیب خود، پنجه‌هایش را به سمت پایین می‌گیرد و با او می‌جنگد. برخی بر این باورند که این مسئله علت استفاده از نام خرس به هنگام توصیف بازار نزولی است.


درگذشته‌ای دور، دلالانی وجود داشتند که پوست خرس می‌فروختند. درواقع، آن‌ها پوست خرس را با قیمت همان روزبه مشتریان پیش‌فروش می‌کردند و چون اعتقاد داشتند که قیمت آن در آینده‌ نزدیک کاهش خواهد یافت، در موعد تحویل پوست با پرداخت مبلغی کمتر به شکارچیان، از تفاوت قیمت خرید فعلی و پیش‌فروش سود کسب می‌کردند. این افراد به «خرسی‌ها» شهرت یافته بودند و چون روند نزولی قیمت را پیش‌بینی می‌کردند، عده‌ای عقیده دارند که ریشه‌ بازار خرسی از این افراد برگرفته‌شده است. این مفسران در توجیه نام گاو نیز اشاره به مبارزات تاریخی گاو وحشی و خرس دارند که همواره در طول تاریخ، گاو نقطه مقابل خرس بوده است.

برای خرید نوره زرنیخ دار (پودر موبر اسلامی) با شماره 09030573542 در تماس باشید

در بازار خرسی، جوی منفی بر بازار حاکم است و همین امر رمقی برای سرمایه‌گذاران به‌منظور خرید سهام جدید باقی نمی‌گذارد

خصوصیات بازار گاوی و خرسی

عرضه و تقاضای سهام: در بازار گاوی تقاضا بسیار زیاد است و عرضه به‌ندرت صورت می‌گیرد؛ به‌عبارت‌دیگر، سرمایه‌گذاران با امید به آینده رو به رشد بازار، اقدام به خرید سهام جدید می‌کنند و فروشندگان نیز تمایلی برای فروش ندارند (صف‌های خرید سنگین در بورس ایران در حالت گاوی قابل ‌مشاهده است). عکس این ماجرا در بازار خرسی حاکم است و عرضه افزایش و تقاضا به‌شدت کاهش می‌یابد و حجم معاملات به‌شدت افت می‌کند و بازار دچار رکود و تنبلی می‌شود(ناامیدی وصف‌های فروش طولانی از نشانه‌های بازار خرسی است)

روانشناسی سرمایه‌گذار : روند بازار و جو روانی حاکم بر سرمایه‌گذاران تأثیری دوجانبه بر یکدیگر دارند. برای فهم بیشتر، رابطه اقتصاد و سیاست را در نظر بگیرید، تصمیمات سیاسی روی اقتصاد جامعه تأثیرگذار است و از طرف دیگر، شرایط اقتصادی بسیاری از تصمیمات سیاسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این تفاسیر، در بازار گاوی، بیشتر افراد به امید کسب سود بیشتر، در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در بازار خرسی، جوی منفی بر بازار حاکم است و همین امر رمقی برای سرمایه‌گذاران به‌منظور خرید سهام جدید باقی نمی‌گذارد. عکس این اتفاق نیز ممکن است؛ به عبارتی، اخبار ناخوشایند می‌تواند منجر به بازار خرسی شود و در مقابل، اخبار خوب بازار گاوی را رقم زند.

نکته قابل‌توجه در رابطه با بازار گاوی و خرسی، عدم نگاه کوتاه‌مدت به روند بازار است. افت قیمت‌ها در یک روز یا یک هفته یا افزایش آن‌ها نشان از بازار خرسی و گاوی نیست؛ بلکه آنچه نوع بازار را مشخص می‌کند، روند بلندمدت آن است؛ مثلا ممکن است در دو هفته اخیر روند بیانگر بازار گاوی باشد، درحالی‌که طی دو سال اخیر روند بازار حاکی از بازار خرسی است.

برای خرید قوتو کرمان با شماره 09030573542 در تماس باشید

در بازار خرسی احتمال زیان‌دهی بالاست چراکه قیمت‌ها مدام ارزش خود را از دست می‌دهند و اغلب پایان آن نیز نزدیک نیست، حتی اگر به امید بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری کنید قبل از اینکه شرایط بهتر شود شما در زیان زیادی وارد شده‌اید. (چون بازار خرسی با روند نزولی و فرسایشی قیمت همراه است، نقد شوندگی سهام افت می‌کند و یاس و ناامیدی در بازار نیز غالب می‌شود).

آموزش خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین

فرادی که به تازگی فعالیت خود را در بازار سرمایه شروع می کنند، به دنبال یادگیری روش های مختلف خرید و فروش سهام از قبیل خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین و اینترنتی و دانستن مزایا و معایب این روش ها هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای درباره آموزش خرید و فروش آنلاین سهام بنویسیم. در این مقاله سرمایه گذاران تازه وارد به بورس می توانند اطلاعاتی درباره روش های و نحوه خرید و فروش سهام در بورس بدست بیاورند.

برای دریافت بهترین خرید نوره به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

✔ نحوه خرید و فروش سهام در بورس

هر فردی که قصد خرید و فروش سهام در بورس را دارد نمی تواند به صورت مستقیم این کار را انجام بدهد. بلکه خرید فروش سهام در بورس همیشه باید توسط کارگزاری انجام پذیرد. کارگزار واسط بین شما و بازار سهام  یا همان بورس است. در حقیقت خرید و فروش بین شما و سایر سرمایه گذاران توسط همین کارگزار انجام می شود. پس اولین قدم شما برای خرید و فروش سهام در بورس مراجعه به یک کارگزاری و افتتاح حساب معاملاتی در آن کارگزاری است.

برای سیگنال بورس با شماره 09030573542 در تماس باشید

برای اینکه شما بتوانید در بورس اقدام به خرید و فروش سهام بکنید، نیاز به یک کدمعاملاتی نیز دارید. به کد معاملاتی، کد بورسی یا کد سهامداری نیز گفته می شود. این کد یک شناسه منحصر به فرد شماست. در واقع کد بورسی مانند کد ملی است و شما در بورس توسط این کد شناخته می شوید. این کد همیشه متعلق به شما خواهد بود. پس قدم دوم شما دریافت یک کد بورسی از کارگزاری خواهد بود. بعد از اینکه این دو قدم را برداشتید، شما می توانید شروع به خرید و فروش سهام در بورس بکنید. اما خرید و فروش سهام به روش های مختلفی امکان پذیر است:

✔ روش های خرید و فروش سهام

روش هایی که شما می توانید از طریق آنها اقدام به خرید و فروش سهام بکنید عبارتند از:


مراجعه حضوری به کارگزاری و ارائه سفارش خرید یا فروش

سفارش تلفنی به کارگزار

سفارش اینترنتی به کارگزار

معاملات سهام در بورس بصورت آنلاین (بر خط)

در ۲ روش اول سفارش خرید و فروش سهام شما به کارگزار یه شکل مراجعه حضوری و یا سفارش تلفنی انجام می گیرد. پس از آن کارگزار به دستور شما اقدام به خرید و فروش سهام برای شما می کند. اما امروزه با پیشرفت و توسعه اینترنت و تکنولوژی ۲ روش اول تقریبا منسوخ شده اند و کاربرد زیادی ندارند.


در روش حضوری شما بایستی بابت هر درخواست خرید و فروش سهام یا اوراق بهادار خود فرم درخواست خرید و فروش را تکمیل نمایید که این موضوع فرایند زمان بری می باشد که با تووجه به افزایش سرعت عمل بسیار زیاد در معاملات در صورتی که مدرک شما دیپلم و بالاتر می باشد و در ضمن در ایام معاملات زمان ثبت سفارش را دارید توصیه می گردد که از این شیوه فاصله بگیرید، زیرا با این کار زمان و سرعت عمل شما در معاملات بسیار افزایش خواهد یافت و شما خواهید توانست به راحتی به فعالیت های دیگر خود بپردازید. در رابطه با معاملات تلفنی نیز با وجود تخصیص زمان بهینه تر نسبت به حالت قبل اما با توجه به اینکه عموما قیمت های خرید و فروش مد نظر شما متغیر خواهد بود این روش نیز مشکلات عدیده ای را در پی خواهد داشت. از این گزینه تنها در حالتی استفاده کنید که در ساعت معاملات هیچ فرصتی جهت ثبت و ارسال سفارش در سامانه معاملات آنلاین نداشته باشید.