اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

مولتی تایم فریم یا تحلیل چند زمانی

مولتی تایم فریم یا تحلیل چند زمانی

تحلیل چندزمانی یا مولتی تایم فریم ، فرآیند بررسی روند قیمتی یک جفت ارز، کالا، سهام یا سایر دارایی ها در چند تایم فریم مختلف به منظور بررسی بهتر جریان حرکتی قیمت و تایید بهتر نقاط ورود و خروج مناسب می باشد.


همانطور که می دانید روند قیمتی در قالب تایم فریم های مختلفی امکان بررسی شدن دارند. مثلا  تایم فریم  ۱ ساعته، ۴ ساعته، روزانه، هفتگی و …. این به این معناست که معامله گران مختلف می توانند نسبت به این مساله که یک دارایی چطور معامله می شود نظرات متفاوتی داشته باشند و تمام این نظرات هم می تواند کاملا صحیح باشد! برای مثال ممکن است شما مشاهده کنید که قیمت طلا در نمودار ۴ ساعته روندی نزولی دارد. اما من که در نمودار ۵ دقیقه معامله می کنم و می بینم که نمودار قیمت طلا به صورت رنج (فراچارت: خنثی) در آمده و یا حتی صعودی باشد و ممکن است هر دو نیز برداشت های درستی داشته باشیم.


همانطور که میبینید این امر یک مساله مطرح می کند. گاهی با نگاه به نمودار ۴ ساعته، معاملات پیچیده می شوند، مثلا یک سیگنال فروش می بینید، سپس نمودار یک ساعته را چک می کنید و میبینید که قیمت ها رفته رفته افزایش می یابند. در این شرایط باید چه کنیم؟ کارمان را با تایم فریم  ۴ ساعته دنبال کنیم و سیگنال را بگیریم و دیگر تایم فریم ها را رها کنیم؟ شایدم باید شیر یا خط بیاندازیم که آیا باید براساس تایم فریم ۴ ساعته بفروشیم یا براساس تایم فریم  ۱ ساعته بخریم؟

کدام تایم فریم را به عنوان تایم فریم اصلی انتخاب کنیم؟

یکی از دلایلی که معامله گران نوپا آنطور که باید و شاید کار نمی کنند آن است که در تایم فریم های نادرستی نسبت به شخصیتشان معامله می کنند. معامله گران جدید می خواهند سریع پولدار شوند. به همین دلیل کارشان را بای تایم فریم های کوتاه مدت مثل یک دقیقه ای یا پنج دقیقه ای آغاز می کنند. در نهایت معامله نومیدشان می کند چرا که این تایم فریم با شخصیتشان سازگاری ندارد.


برخی از معامل گران با معامله در نمودار های   ساعته احساس بهتری دارند. این تایم فریم طولانی تر است اما آنقدر هم طولانی نیست. سیگنالهای معاملاتی در آن ها کمتر است اما خیلی هم کم نیست. معامله در این تایم فریم زمان بیشتری برای تحلیل بازار به شما می دهد و همزمان کار با عجله پیش نمی رود.

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

از سوی دیگر دوستی هم هست که هیچگاه و به هیچ وجه در تایم فریم زمانی ۱ ساعته معامله نمی کند. این مسیر برای او بسیار کند است و احتمالا فکر می کند نمی تواند تا پیش از ورود به معامله دوام بیاورد و فسیل می شود. بنابراین معامله در نمودار ۱۰ دقیقه ای را ترجیح می دهد. او در این نمودار هم برای تصمیم گیری بر مبنای پلن معاملاتیش زمان کافی دارد. (البته نه خیلی زیاد)


 چه تایم فریمی مناسب شماست؟

خب دوست من اگر توجه کرده باشید این بستگی به شخصیت شما دارد. دقیقا به این بستگی داره که فرد صبوری هستید یا عجول آیا اگر روزانه ده ها معامله انجام ندهید دلمرده می شوید یا به باز نگه داشتم معاملات بلند مدتی علاقه دارید یا حتی فراتر برویم الزامات شغلی دارید و نمی توانید مرتب پشت چارت باشید، همه اینها در انتخاب تایم فریم شما نقش دارند.


باید با تایم فریمی معامله کنید که با آن احساس راحتی می کند. وقتی در جریان یک معامله هستید همیشه نوعی احساس خرسندی یا حس نومیدی دارید چرا که پای پول واقعی مطرح است و این طبیعی است. زمانی که معامله گری را آغاز می کردیم نمی توانستیم به یک تایم فریم پایبند بمانیم. کار را با نمودار ۱۵ دقیقه آغاز می کردیم، سپس به نمودار ۵ دقیقه می رفتیم، سپس نمودار یکساعته، چهارساعته و روزانه را انتخاب می کردیم.

سرمایه گذاری در اسلام

انواع روش‌های سرمایه گذاری در اسلام

اگر قصد سرمایه گذاری دارید و سرمایه گذاری اسلامی اهمیت بالایی برای شما دارد کافیست مقاله سرمایه گذاری در اسلام را تا اخر مطالعه نمایید.


سرمایه‌گذاری از اساسی‌ترین مباحث اقتصادی است. بدون آن، تولید شکل نمی‌گیرد و ثروت تحقق نمی‌یابد. عدالت و توزیع مناسب ثروت، زمانی معنا می‌دهند که ثروت ایجاد شده باشد. تولید ثروت با انجام سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد و سرمایه نقدی با پس‌انداز، قرض‌گرفتن و مشارکت صاحبان سرمایه در امر تولید تحقق می‌یابد.

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری کافیست به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

شکی نیست که اسلام برای همه وجوه زندگی قوانینی دارد. وجود اقتصاد اسلامی مؤید این مطلب است که در حوزه اقتصاد، معیشت و تأمین رفاه هم روش‌های خاصی موجود است که باید به آن‌ها پرداخته شود. بانکداری اسلامی و عقود اسلامی از آن دسته اند.


بانکداری اسلامی نوعی بانکداری یا فعالیت بانکی است که با احکام اسلام همخوانی دارد و در قالب اقتصاد اسلامی تعریف می‌شود. بانک نهادی حقوقی است که عملیات‌های پولی، مالی و اعتباری را بر عهده دارد. حال اگر بخواهیم این خدمات و فعالیت‌ها را طبق قوانین اسلام مدیریت و اجرا کنیم، «بانکداری اسلامی» پدید می‌آید.


در بینش اسلامی، دریافت و پرداخت بهره تحریم شده است؛ بنابراین عملیات بانکداری و مالی باید بدون بهره انجام شود. اسلام روش‌هایی را برای جایگزین کردن بهره و نهاد‌های اقتصادی مبتنی بر آن پیشنهاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به عقود اسلامی به‌عنوان ابزاری کارآمد اشاره کرد.


انواع سرمایه‌گذاری از دید اسلام

نقش سرمایه‌گذاری در رشد تولید، ایجاد کار و تأمین رفاه عمومی و تعادل اقتصادی تردیدناپذیر است. به علاوه سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های کسب درآمد برای سرمایه‌گذاران است. صاحبان سرمایه‌های کم و کلان در جستجوی راهی برای به جریان انداختن پول و سرمایه خود هستند تا از این طریق هم سرمایه آن‌ها راکد و بدون استفاده نماند و هم اینکه بتوانند از پول و سرمایه‌ای که دارند، بیشترین بهره را ببرند.

سرمایه‌گذاری از منظر اسلام

 امام علی(ع) در غررالحکم می‌فرمایند:

 لَم یَکتَسِب مالاً مَن لَم یُصلِحهُ – آنکس که از سرمایه‌اش درست استفاده نکند در حقیقت، مالی به دست نیاورده است.


 نگاه اسلام به اصل اموال و سرمایه، نگاهی بسیار مثبت است. از نظر اسلام، اموال و هر گونه کالا که نیازهای افراد را برطرف سازد امری حیاتی و عامل بقا و برپایی جامعه بوده و به علاوه راه تداوم حیات انسانی و رشد دین و دین‌باوری است. در سرتاسر تعالیم اسلامی از ضرورت تمتعات زندگی و حیاتی بودن اموال و کالاها سخن گفته شده است.

آشنایی با شرکت هلدینگ

معرفی شرکت هلدینگ

شاید نام شرکت‌های هلدینگ را در خبرها شنیده باشید یا وقتی برای نخستین بار اقدام به سرمایه‌گذاری کردید، با مفهومی با عنوان شرکت هلدینگ (Holding company)، مواجه شده باشید. جالب است بدانید که بسیاری از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان، شرکت‌های هلدینگ هستند و این شرکت‌ها، نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهان امروز ایفا می‌کنند. در اینجا قصد داریم به طور مختصر شرح بدهیم که منظور از شرکت هلدینگ چیست، چرا این شرکت‌ها نقش مهمی در اقتصاد مدرن بازی می‌کنند و چه نکاتی را باید پیش از سرمایه‌گذاری در یکی از این هلدینگ‌ها بدانید


شرکت‌ هلدینگ چه شرکت‌هایی هستند؟

هلدینگ‌ها در چند شرکت که در یک زمینه مشترک فعال هستند سرمایه‌گذاری می کنند. بطور کلی هر شرکتی که سهام مدیریتی یک یا چند شرکت دیگر را در اختیار داشته باشد هلدینگ است. به عنوان مثال شرکت سیمان فارس و خوزستان هلدینگ صنعت سیمان است.

برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بوس مراجعه نمایید

«بطور ساده می‌توان گفت شرکت هلدینگ شرکتی است که یک یا چند شرکت دیگر را کنترل می‌کند»


شرکتهای  هلدینگ دو ویژگی دارند:

شرکت کنترل کننده:

یک نوع از شرکتهای مادر، شرکتهای سهامی هستند که علاوه بر عملیات بازرگانی، بخشی از سرمایه خود را صرف خرید سهام در شرکتهای دیگری می نمایند.


شرکت دارنده:

شرکتهای سهامی هستند که تمام سرمایه خود را صرف خرید سهام در شرکت های دیگر می نمایند و فعالیت بازرگانی ندارند.


در مجموع،چهار نوع شرکت هلدینگ وجود دارد:

هلدینگهایی که از یک شرکت بزرگ ایجاد شدند. هلدینگهای محصولی، که همه ی شرکتهای آن یک نوع محصول را تولید می کنند. یک نوع دیگر از شرکتهای هلدینگ، زنجیره تأمین هستند که همه ی شرکتهای آنها در راستای رسیدن به یک هدف مشترک فعالیتهای گوناگون را انجام می دهند. و نوع آخر شرکتها ی مادر، هلدینگهای مختلط اند یعنی شرکتهایی با فعالیتهای مختلف.