اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

فکر می کنم حداقل ۲ بار در این باره تو سایت مقالات مختلفی نوشته باشیم ولی از اونجاییکه دیدم تیم سئو بینگ چند بار در این باره تذکر داده، دیدم بد نیست براتون این موضوع را از دید موتور جستجوی بینگ هم روشن کنم و اگه بشه دیگه صحبت در این باره را تمومش کنیم. راستی دقت کنید که بالاخره بینگ هم برای خودش یک موتور جستجوی خوبه و طرفداران خودش را داره. پس نباید اون را هم فراموش کنیم. پس سعی میکنیم از این به بعد بیشتر در مورد بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی بینگ صحبت کنیم.

در اولین قسمت، صحبت از خرید دامنه های گران قیمت و قدیمی ثبت شده هست که امروزه خیلی از وبمسترها میان و پول هنگفتی را برای خرید یک دامنه هزینه می کنند. البته به نظر شخص خود من ممکنه این دامنه برند شما باشه که خوب واقعا یک جورایی مجبورید بخریدش و هزینه کردن در اون راه اشتباه نیست. ولی مدیران بینگ میگند که دامنه هایی که از قبل ثبت شده را براش بی جهت هزینه زیادی نکنید. اولا ممکنه این دامنه که قبلا ثبت شده سابقه بدی داشته باشه و شما متوجه نشید ( که در این رابطه در پایان یک راه حل براتون ارائه می کنم!) دوما کل سرمایتون را نزارید برای خرید دامنه و اون را در قسمت های بهتری سرمایه گذاری کنید و در عوض با کمی خلاقیت یک دامنه جدید برای خودتون ثبت کنید و اون را به یک برند تبدیل کنید، بله برند سازی، مسئله این است.

در قسمت دوم صحبت در مورد اینکه کلمه جستجو شده، در دامنه شما موجود باشه. که اگه یادتون باشه قبلا تو ریز نکته های سئو در موردش صحبت شد. حالا Duane یکی از مدیران بینگ در این مورد صحبت کرده و گفته که این باور که داشتن کلمه کلیدی در دامنه سایت باعث میشه شما وضعیت بهتری نسبت به رقباتون در جستجو داشته باشید، غلطه و این مورد ۱۰ سال پیش صحیح بوده و امروزه این امر کمترین تاثیر را در این زمینه داره و شما بهتره که بهترین کار را برای کاربرانتون انجام بدید.

همین جا میشه یک نتیجه خیلی مهم گرفت و اون هم اینکه پس اگر چه ناچیز ولی در آخر این مسئله بر رتبه سایت تاثیر داره!


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تست نفوذ به وب سایت seosec مراجعه کرده و به صفحه اموزش تست نفوذ سر بزنید

تعداد بک لینک ها

خیلی از دوستان میپرسن که مثلا ما تو چندین سایت پیج رنک بالا بک لینک تهیه کردیم ولی تو گوگل نیست. بله اگر توجه کرده باشید تعداد بک لینک حتی در موتورهای جستجوی مختلف هم متفاوت ذکر میشه. مثلا الکسا یک تعداد، یاهو تعداد دیگه و …

حالا باید ببینیم ایراد از کجاست؟

در کل باید بگم سایت هایی مثل یاهو و سایت هایی که اطلاعات تعداد بک لینک را از اون می گیرند مثل بینگ و ام اس ان را بزارید کنار که اشتباهاتشون زیاده.

حالا بریم سراع دوست گلم گوگل، ایشون کمترین تعداد ممکن را بعنوان تعداد بک لینک میزنه. هیچ کس هم دلیلش را نمیدونه که چرا اینقدر کم میزنه ولی همه مطمئن هستند که دلیل اینکه بصورت کامل تعداد بک لینکهای شناسایی شده را نمیزنه ماله اینکه نمیخواد راز الگوریتمش فاش بشه!

چون میدونه که اگه ما بفهمیم کدوم بک لینک ها باعث میشن سایت پیج رنک بگیره و کدوم ها باعث میشن که کلمه کلیدی در جستجوها بیاد بالا، دیگه اسپم دماری از روزگار جستجوگران محترم در بیاره که خدا ندونه!

پس اگه میبینید در  گوگل میرید جستجو می کنید و با عبارتی مثل link:3eo.ir دنبال این میگردید که بک لینک هاتون چه قدره و همشون را نمیبینید، فکر نکنید که اونهایی که اینجا نیست بی ارزشن و البته اونهایی هم که نشون داده میشه با ارزش!

پ. ن: (به روز رسانی در تاریخ ۹۶/۶/۴) طبق اعلام گوگل دیگر امکان نمایش توسط دستور لینک در گوگل وجود ندارد و فقط می توان از سایت های جانبی استفاده نمود.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امنیت شبکه میتوانید به صفحه اموزش امنیت شبکه و هک در سایت seosec مراجعه نمایید

جدیدترین نسخه vBSEO برای بهینه سازی انجمن های ویبولتن

حتما صاحبان انجمن های بزرگ که از انجمن ساز ویبولتن استفاده می کنند با این هک گران قیمت آشنا هستند و مزایای فوق العاده اون در بهینه سازی سایت و انجمنشون را می دونند.در این لحظه شما میتونید جدیدترین نسخه نال شده اون را بصورت رایگان از سایت سئو دانلود کنید.ورژن ۳٫۵٫۲ که بر روی تمام نسخه های ۳ و ۴ ویبولتن قابل نصب می باشد.

بعلت وجود مشکلات امنیتی و عدم پشتیبانی تیم برنامه نویسی این افزونه، پیشنهاد میشود که از گزینه های جایگزین مانند DBTech DragonByte SEO استفاده کنید. این هک هم بعنوان یازی دهنده سئو در انجام ساز ویبولتن عمل میکنه. این هک تا این لحظه بالای ۱۵ هزار دانلود داشته و جالب بدونید اصلا هم رایگان نیست و نسخه های مدتدار اون از ۷۰ دلار تا ۲۰۰ دلار قیمت دارند. به گفته یکی از استفاده کنندگان از این هک که در سایت مرجع هم به اون اشاره شده، طبق گراف زیر، طی ۳۰ روزی که از این هک استفاده شده، هم تعداد بازدیدکننده و هم تعداد بازدید و هم بازگشت بازدیدکنندگاه افزایش یافته است.


برای دریافت مطالب جدید در زمینه امنیت سیسکو میتوانید با مراجعه به صفحه اموزش امنیت سیسکو از مطالب مفید این صفحه استفاده نمایید

بک لینک خوب

شاید بعد این همه مدت که ما زدیم تو سر خودمون اکثر دوستان و حتی صاحب نظران هم که نظرشون مخالف نظر ما بود، با ما هم صدا شدند کهبک لینک در حال حاضر اکسیر حیاتیه سایت هاست. البته از محتوای جدید و خوب هم غافل نمیشیم!

حالا سوالی که خیلی دوستان در خرید بک لینک از من میپرسن اینکه شرایط بک لینک خوب چیه؟ پیج رنک مهمه یا ایندکس؟ و سوالاتی از این قبیل.

بک لینک خوب

 

خوب ببینید برای انتخاب یک بک لینک خوب باید شرایط زیر را در نظر داشت:

  1. پیج رنک سایت : اینکه کاملا مشخصه هر چی پیج رنک بالاتر باشه بهتره! (البته این آیتم در سال ۱۳۹۰ که فاکتور پیج رنک فعال بود کاربرد داشت و از سال ۹۵ که دیگه پیج رنک ها همه صفر شدند دیگه کاربرد نداره و باید از گزینه های دیگه استفاده کرد)
  2. تعداد ایندکس صفحات در موتورهای جستجو : این هم کاملا مشخصه که تعداد ایندکس بالاتر مزیت به حساب میاد.
  3. تعداد صفحاتی که لینک شما در آن قرار میگیرد: مثلا یک سایت با امتیاز بالا ولی فقط یک صفحه، بی ارزش نیست ولی خیلی هم بالا نیست!
  4. مستقیم و یا غیر مستقیم بودن لینک خروجی : لینک های غیر مستقیم به هیچ عنوان ارزشی ندارن! البته منظورم در این قسمت nofollow  و follow نیست و مربوط به لینک هایی میشه که در سایت بصورت لینکی از خود اون سایت زده میشه مثل www.3eo.ir/go/domain.com
  5. داشتن قابلیت dofollow در مقابل nofollow : لینک هایی که nofollow باشن ارزش زیادی ندارن ولی داشتنشون هم مفیده و تو الگوریتم جدید نباید همه لینک های دریافتی follow باشن!
  6. تعداد لینک خای خروجی در صفحه : این مورد را میشه گفت خیلی از دوستان در نظر نمیگیرن ولی این یه محاسبه ساده ریاضیه. ببینید تو هر صفحه نهایتا ۱۰۰ تا لینک خروجی شمارش میشه. حالا هر چی تعداد لینک های خروجی کمتر باشه درصدی که به لینک شما امتیاز میرسه افزایش پیدا می کنه. مثلا وقتی تو صفحه ۱۰ تا لینک باشه، سهم لینک شما ۱۰% از امتیاز اون سایت هست (البته به زبان ساده وگرنه محاسباتش کمی پیچیده تره) ولی وقتی ۵۰ تا سایت باشه میشه ۲%
  7. نوع anchortext مورد استفاده برای لینک کردن شما : این مورد در سه جنبه باید بررسی بشه. یکی سایت هایی که از utf-8 پشتیانی نمی کنند و به بیان دیگه نمیتونید سایتتون را با یک کلمه فارسی لینک کنید و مورد دوم هم اینکه سایت هایی که بک لینک میفروشن و در تعداد کلمات هم محدودیت میزارن. مورد آخرش هم کیفیت کلمه کلیدی هست که کلمه ارزش داشته باشه.
  8. بررسی Page Authority و Domain Authority : بعد از اینکه پیج رنک دیگه به روز رسانی نشد، دو فاکتور Pa و DA که سایت MOZ که یکی از بزرگترین مراجع سئو هست ارائه کرده و داره استفاده میشه. هر چه مقدار این دو عدد که بین ۰ تا ۱۰۰ هست بیشتر باشه قطعا سایت و بک لینک با ارزشتری هست.
برای دریافت مطالب مفیدی در زمینه امنیت میکروتیک میتوانید به سایت seosec مراجعه نمایید.

گوگل پلاس و بک لینک های ارزشمند

عنوان ترکیبی از ۲ مطلب پرکاربرد در سایت سئو است: گوگل پلاس و بک لینک. از مزایا و تاثیراتی که گوگل پلاس تو سئو داره خیلی صحبت کردیم. بک لینک هم که فکر کنم تو همه نوشته های ما بهش اشاره شده. حالا امروز میخوام بهتون اطلاع بدم که اگه مطالبتون را در شبکه اجتماعی گوگل یعنی همون گوگل پلاس انتشار بدید، بر خلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn که لینک های شما در اون ها بصورت nofollow هستند و فقط از دید اینکه در شبکه های اجتماعی انتشار یافتن ارزش دارند، در گوگل پلاس لینک های شما follow هم هستند و بعنوان بک لینک محاسبه میشن و در گوگل وبمستر هم برای شما شمارش میشن! (فیسبوک هم همینطوره که بعدا براتون توضیح میدم) پس اینم میشه یک بک لینک رایگان و معتبر دیگه!

در ضمن شما برای انتشار لینک ها و مطالبتون در گوگل پلاس دو راه دارید: یکی اینکه مطالب را در همون صفحه شخصی خودتون انتشار بدید و دوم هم اینکه یک صفحه ایجاد کنید و مطالبتون را در اون انتشار بدید. هر دو مورد هم خوبه ولی خوب ایجاد یک صفحه حالت بهتری داره. در ضمن انتشار در هر دو حالت با هم نیز موردی نداره.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبانی امنیت سایبری با مراجعه به وب سایت seosec و صفحه مبانی امنیت سایبری از مقالات جدید و اخبار تازه استفاده کنید