اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی (Domain Authority) یا به اختصار DA و اعتبار صفحه یا پیج اتوریتی (Page Authority) یا به اختصار PA، یک امتیاز رتبه بندی در موتور جستجو هستند که توسط شرکت Moz ارائه شده و پیش بینی می کنند که یک وبسایت یا صفحه در صفحه نتایج موتورهای جستجو چگونه رتبه بندی خواهد شد. نتیجه این پیش بینی امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ خواهد بود و هر اندازه که این عدد بالاتر باشد، به معنی شایستگی بیشتر دامنه یا صفحه در کسب رتبه بالاتر است. از اعتبار دامنه و صفحه میتوان برای مقایسه وبسایت ها و یا پیگیری توانایی رتبه یک وبسایت در طول زمان استفاده کرد. با استفاده از ابزارهای سئو موجود در وب می توان اعتبار دامنه و صفحه یک وبسایت را بدست آورد.
برای دریافت مشاوره از وکیل خوب در مشهد با شماره های دادپلاس در تماس باشید
اعتبار دامنه و اعتبار صفحه چگونه امتیازدهی می شود؟
با استفاده از یک مقیاس الگوریتمی، اعتبار دامنه و صفحه عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را دریافت می کنند. بنابراین ارتقا اعتبار از ۲۰ به ۳۰ بسیار راحت تر از ۷۰ به ۸۰ است.
تفاوت اعتبار دامنه با اعتبار صفحه
دامین اتوریتی با ارزیابی چندین فاکتور مانند تعداد دامنه های لینک دهنده و تعداد کل لینک ها، امتیاز DA را محاسبه می کند، درحالی که اعتبار صفحه، توانایی هر صفحه را به تنهایی اندازه گیری می کند. اعتبار صفحه به همان شیوه اعتبار دامنه عمل می کند اما محاسبات برای صفحات جداگانه انجام می شوند. اعتبار صفحه بر اساس داده های ایندکس Mozscape که شامل شمارنده لینک، MozRank ، امتیاز MozTrust و تعدادی دیگر از فاکتورها می شود (بیش از ۴۰ فاکتور)، محاسبه می شود. نکته مهم این است که این شاخص توجه ای به المان های کدهای صفحه مانند کلمات کلیدی استفاده شده یا بهینه سازی محتوا ندارد!
اعتبار دامنه و اعتبار صفحه خوب چه ویژگی هایی دارد؟
می توان گفت وبسایت هایی که تعداد زیادی بک لینک باکیفیت دارند مانند ویکیپدیا و گوگل، بیشترین امتیاز اعتبار دامنه و صفحه را کسب کرده اند و کسب و کارهای کوچک و سایت هایی که تعداد کمتری بک لینک دارند امتیاز DA و PA کمتری دریافت می کنند. وبسایت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند همیشه امتیاز DA و PA را با عدد یک آغاز می کنند.
بدلیل اینکه اعتبار دامنه و صفحه، میزان شایستگی رتبه را تخمین میزنند، نباید تنها هدف شما داشتن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بسیار بالا باشد. شما باید رقبای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو شناسایی کرده و بررسی کنید که امتیاز DA و PA آن ها چقدر است، سپس تلاش کنید که به عدد بالاتری از آن ها دست پیدا کنید. هنگام تحقیق در نتایج جستجو، برای تعیین اینکه کدام سایت مهمترین یا قویترین بک لینک ها را نسبت به دیگر سایت ها دارد، از دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بعنوان یک معیار مقایسه ای استفاده کنید نه یک امتیاز واقعی و دقیق، زیرا این دو، ابزارهای مقایسه ای هستند و لزوما اعتبار دامنه و صفحه «خوب» یا «بد» وجود ندارد.
تصاویری عجیب از حمله عزیزی به لاهوتی در هنگام جلسه استیضاح وزیر اقتصاد! امروز در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد نمایندگان مجلس باهم درگیری لفظی پیدا کرده اند و حتی نزدیک بود به درگیری فیزیکی هم کشیده شود
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت دادپلاس مراجعه کنید تا از مشاوره با وکیل به صورت رایگان برخوردار شوید
یکی از دغدغه های افرادی که بیزینس خود را میخواهند به دست تیم های متخصصی بهینه سازی وب سایت بسپارند انتخاب و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار آنهاست.
معمولا صاحبان کسب و کار با سر زدن به سایت های رقبای خود و همچنین با توجه به اینکه چه محصولی از دید مشتریان آن ها به صورت کلمای دنبال میشوند به دنبال کلمات کلیدی بیزینس خود هستند به عنوان مثال در به مراتب دیده شده که مشتریان به اشتباه کلمات بیزینس خود را در قالب یک کلمه کلیدی تعریف مینمایند درست است که بیزینس اصلی یک صنف ممکن است یک کلمه کلیدی با سیلاب های کم باشد ولی در واقع چیزی که مشتریان آنلاین با مشتریان سنتی به دنبال آن هستند با یکدیگر متفاوت است.
به عنوان مثال اگر کار شما پخش محصولاتی همچون " پفک " هست این درست نیست که کلمه کلیدی مناسب برای بهینه سازی وب سایت " پفک " باشد و بهترین کلمه کلیدی در این بخش با توجه به توضیحی که در مورد شغل شما در اختیار یک تیم مشاور سئو داده شده است میتواند "پخش کننده پفک " باشد . ولی باز هم این کلمه میتواند از آمار سرچ پایینی در موتورهای جست و جو گر برخوردار باشد یا به اصطلاح این کلمه کلیدی که شما برای بیزینس خود انتخاب کرده اید آن کلمه ای نباشد که کاربران فعال در دنیای مجازی به دنبال آن باشند.