اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

معرفی تکنیک های سئو کلاه سیاه


معرفی تکنیک های سئو کلاه سیاه، تکنیک های سئو کلاه سیاه به تکنیک های این مقاله محدود نمی شود. اما با رعایت نکات این مقاله میتوان ماندگاری رتبه سایت را تضمین کرد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه :تکنیک های سئو که در آن رتبه گیری سریع سایت در موتور جستجو در اولویت بوده و برای جذب مخاطب واقعی تلاشی نمیشود.

تکنیک های کلاه سیاه بسیار سریع و بسیار ناپایدار میباشند. سئو کلاه سیاه ارزان ترین شکل سئو است و انجام آن نیازی به تخصص خاصی ندارد.

بسیاری از سئو کاران کلاه سیاه به هیچ عنوان مطلبی به سایت اضافه نمی کنند. آنها تنها با تکنیک های کلاه سیاه Off page(تبلیغ در سایت های دیگر) رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا میبرند.


معرفی تکنیک های سئو کلاه سیاه

1- کلمات کلیدی نامرتبط

بپرهیزید: از افزودن واژگان جذاب بی ارتباط تنها برای افزایش میزان مخاطب صفحات خود

مثال: بهرام رادان از جاروبرقی شرکت ما استفاده میکند.

 

انجام دهید: فکوس روی یک موضوع خاص تا کاربران بدانند به دنبال چه چیزی باید باشند.

مثال: جاروبرقی تولیدی شرکت ما قادر به حذف گردو غبار، آشعال، موی حیوانات است. ولی قادر به مکیدن مایعات نیست.

2- پشته سازی از کلمات کلیدی

بپرهیزید: تکرار کلمات کلیدی به حدی که خوانایی مطالب را کم کند. یا تعداد زیاد عکس با یک کلمه کلیدی در صفت ALT

مثال : استفاد از کلمات کلیدی: قاب عکس، عکس قاب، عکس، قاب، عکس عکس، قاب قاب

 

انجام دهید: جملاتی بنویسید که معنی داشته باشد. چگالی کلمات کلیدی را بصورت منطقی در این جلمات رعایت کنید. از کلمات مشابه بجای کلمات کلیدی در متن استفاده کنید.

مثال: سرویس فریم تصاویر ما در ابعاد مختلف قابل اجرا است تا مشتریان با اطمینان بتوانند در هر سایزی عکاسی کنند.

3- متن کم، متن مخفی، لینک مخفی

بپرهیزید: قراردادن متون غیر قانونی در زیر متن اصلی بصورتی که بدلیل همرنگی با پس زمینه قابل خواندن نباشند. از قراردادن متن و عکس های لینک شده بصورتی که قابل تشخیص نباشند نیز بپرهیزید.

مثال: در این جمله عبارت غیر قانونی با رنگ پس زمینه یک رنگ شده است.

 

انجام دهید: محتوایی بنویسید که توسط مخاطب واقعی خوانده میشود. میزان کانتراست متن و پس زمینه را بالا ببرید و لینک های خود را با رنگی از بقیه نوشته متمایز کنید.

مثالشرکت طراحی سایت وب 24 خدمات سئو را تنها بصورت کلاه سفید ارائه میدهد.

4- کلوکینگ

بپرهیزید: داشتن محتوای متفاوت برای مخاطب واقعی و موتورهای جستجو، در این حالت کاربر با جستجو در موتور جستجو برای کلید واژه خاصی وارد سایت شما میشود. که عملا مطلب مرتبط با واژه جستجو شده در سایت شما وجود ندارد.

مثال : کاربران برای عبارت فروش کریسمس جستجو می کنند و در نتایج جستجو عبارت فروش ویژه کریسمس را مشاهده کرده و روی آن کلیک می کنند و با یک شرکت طراحی سایت مواجه میشوند.

 

انجام دهید: هنگام تولید محتوا و کلمه کلیدی با صداقت عمل کنید.

مثال: کاربر برای واژه سرویس رو تختی را جستجو میکند و مستقیما به سایت لایکو هدایت میشود.

5- صفحات انتقالی و یا صفحات مرتبط

بپرهیزید: ایجاد یک صفحه با کلمات کلیدی بسیار که با کمک کد های جاوا و متا تگ کاربر را به صفحاتی نا مربوط انتقال میدهند.

مثال: صفحه ای با عناوین : زلزله در تهران، چگونه گسل تهران فعال میشود. پس لرزه های تهران تا کی ادامه دارد،... ایجاد شده و در گوگل رتبه بدست میآورد و هنگامی که کاربر روی لینک سایت کلیک می کند. به صفحه فروش ساعت مچی منتقل میشود.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینته امنیت شبکه و تجهیزات ان به بخش امنیت میکروتیک seosec  مراجعه نمایید

بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو

بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو، برای بررسی بررسی بهترین روش های ساخت بک لینک روش های ساخت بکلینک با کیفیت در ایران را بررسی می کنیم.

شاید تعجب کنید که چرا از روش های ساخت بکلینک در ایران سخن می گوییم. دلیل این مطلب پست های مهمان است. یکی از رایج ترین روش های گرفتن بکلینک با کیفیت در بیشتر کشورها استفاده از پست مهمان است. این روش در ایران نیاز به کمی تغییر برای اجرای صحیح دارد.


بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو

اگر واژه  List of Guest blog sites را در گوگل جستجو کنید. شاهد سایت های معتبری خواهید بود که به شما امکان درج پست مهمان و گرفتن بکلینک در موضوعات مختلف را میدهد. در ایران اگر برای واژه لیست سایت های ارائه دهنده پست مهمان جستجو کنید. شاید بتوانید یک یا دو سایت را بیابید که در موضوعات مربوط به طراحی سایت پست مهمان قبول می کنند.

اگر شما صاحب یک سایت فروشگاهی باشید. گرفتن لینک از یک مطلب طراحی سایت یا سئو تاثیری در افزایش مخاطبان شما نخواهد داشت.

شاید دلیل آنکه بیشتر لینکهایی که در سایت های ایرانی مشاهده می کنیم. لینک های تبلیغاتی همراه با بنر تبلیغی هستند. همین نکته است که سایتی که امکان ایجاد پست مهمان در همه زمینه ها را برایمان مهیا کند وجود ندارد.

هر حفره ای در اقتصاد دلیلی منطقی دارد. اگر سایتی وجود ندارد که پست مهمان در زمنیه های مختلف قبول کند. مهمترین دلیل آن این است که محتواگذارانی که بخواهند درباره موضوعات مختلف مطلب بنویسند بسیار کم و انگشت شمار هستند. یا اصلا وجود ندارند.

بعنوان یک شرکت طراح سایت بارها شاهد بودیم که مشتریانمان حتی برای سایت خودشان هم از تهیه مطلب عاجز هستند. بنابراین دیگر انتظار ایجاد مطلب برای سایت های پذیرش پست مهمان بی معنی است.


نکته طلایی استفاده از پست مهمان در ایران

همانطور که تا اینجا گفتیم سایت هایی وجود دارند که مالکان آن حاضر به تولید محتوا برای سایت خودشان هم نیستند. سایت هایی هم هستند که برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل نیاز به دریافت لینک از سایت های مرتبط هستند. با اتصال این دو سایت شما میتوانید درآمد بالایی کسب کنید.

پست مهمان در ایران چگونه باید عمل کند

بعنوان یک فری لنسر، سئو کار یا شرکت طراحی سایت و یا شرکت بازاریابی برای ایجاد پست مهمان راهکارهای زیر را بکار بگیرید.

  • مشخص کردن موضوع اصلی سایت مشتری
  • مشخص کردن سایت هایی که موضوع مشابه دارند ولی رقیب بلقوه نیستند.
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • مشخص کردن اینکه کدام صفحات برای کدام کلمات کلیدی باید رتبه بدست بیاورند.
  • مشخص کردن کلمات کلیدی طولانی برای جذب گستره بیشتری از مخاطبان
  • تماس با مالکان سایت های مشابه سایت مشتری
  • چانه زنی برای تولید پست مهمان برای سایت های مشابه
  • تعیین هزینه برای شرکت پذیرنده پست مهمان بصورت مقرون به صرفه
  • تعیین تعداد پست و تعداد بکینک اخذ شده از هر پست
  • تعیین محل تبلیغ برای پست های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی
  • بستن قرارداد تولید پست مهمان

بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو در دنیا

روش های روتینی برای گرفتن بکلینک بهمراه کمی تجربه های شخصی را در این قسمت بررسی می کنیم

1-    گرفتن بک لینک با کمک لینک های شکسته رقبا

این تکنیک برای سایت های تخصصی کارایی زیادی دارد. هنگامیکه برای تحقیقات خود در وب متوجه میشوید که سایتی به یکی از رقبای شما که دیگر در آن زمینه کار نمی کند لینک داده است. و در حقیقت لینک آنها به منبع، یک لینک شکسته است که کاربر را به سایت مقصد نمیرساند. براحتی با یک تماس دوستانه با صاحب سایت. میتوانید درخواست جایگزین کردن بک لینک با یک بک لینک مفید دیگر را بدهید. این لینک مفید جایگزین، لینک سایت خودتان است. که براحتی میتوانید مالک سایت را قانع کنید که لینک شکسته در سایتش را با لینک سایت شما جایگزین کند. این روش رایگان و بسیار راحت است.

2-    بک لینک گرفتن از اینفوگرافیک ها

با مطالعه سایت هایی که در زمینه کاری شما مطلب درج می کنند برای مطالب آنها یک اینفوگرافی طراحی کنید که به سایت شما لینک میدهد. قراردادن عباراتی مانند: توضیح بیشتر درباره نحوه افزایش رتبه سایت، در عکس های اینفوگرافیک می تواند کاربر را به کلیک کردن تشویق کند.

3-    پست های مهمان

اصولا هنگامیکه کسی درخواست ارسال پست مهمان دارد. یک سئو کار یا طراح سایت یا چیزی شبیه این دو است. بنابراین اگر شما یک شرکت طراحی سایت یا سئو هستید. احتمالا برای پذیرش پست مهمان ناچارید به رقبای خود با دادن بک لینک اعتبار دهید. البته این کار ایرادی ندارد. اگر پست های دریافتی براستی با کیفیت باشند. دادن یک لینک ارزش یک مقاله با کیفیت را دارد.

به یاد داشته باشید که لینک های موجود در پست مهمان نمیتوانند بصورت Nofollow باشند. اگر شرکت پذیرنده پست مهمان لینک های مقاله شما را Nofollow میکند با آن شرکت قطع رابطه کنید.

نکته : در سایت های نامرتبط پست مهمان درج نکنید.

4-    ردگیری رقبا

با کمک سایت هایی مانند Ranksignal رقبای خود را بررسی کنید و سایت هایی که آنها برای درج لینک انتخاب می کنند را رصد کنید. در صورتی که سایت ها دارای محتوایی مرتبط با سایت شما بودند به آنها درخواست ارسال لینک و یا پست مهمان بدهید.

5-    لینک های داخلی

اگر بگویم بیشتر سئو کاران از یاد میبرند که میتوانند لینک های مفیدی از سایت خودشان به خودشان بدهند. چندان اغراق نکرده ام. یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل کاربران با مقالات سایت دادن لینک داخلی است.

اگر لینک های داخلی، با هدف طراحی شوند و مخاطب را به مطالب مرتبط منتقل کند. بسیار تجربه کاربری مثتبی ایجاد می کنند.

6-    تبلیغ محتوای خود در شبکه های اجتماعی

وقتی که یک سایت تازه تاسیس باشد. برای بدست آوردن مشتری برای محتوای تولید شده در آن میتوانید براحتی در شبکه های اجتماعی خودتان برای سایت تبلیغ کنید. میتوانید از دوستان و همکارانتان بخواهید که نظرات مثبتی درباره کالا ها و خدمات سایت در شبکه های اجتماعی بنویسند.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تست نفوذ به سایت seosec مراجعه کرده و وارد بخش اموزش تست نفوذ شوید

تاثیر هاست در سئو سایت

هاست ناپایدار میتواند رتبه یک سایت را با افت زیادی همراه کند. هاست ناپایدار: هاستی است که میزان قطعی آن بالا باشد. هنگامیکه هاست قطع باشد. دسترسی به سایت نا ممکن است. اگر در زمانیکه هاست دچار قطعی باشد کاربری بخواهد از نتایج جستجو وارد سایت شود. با پیام خطا مواجه خواهد شد. بالا بودن پیام خطای عدم امکان دسترسی به سایت موجب میشود که گوگل به سایت رتبه کمتری بدهد.


هاست در چه شرایطی مستقیما بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد.

  • پایداری هاست
  • سرعت هاست
  • اسپم بودن هاست.


پایداری هاست و تاثیر آن بر سئو

همانطورکه در بالا اشاره شد اگر پایداری هاست پایین باشد. کاربران بیشتری با مشکل عدم امکان دسترسی به سایت مواجه میشوند و این امر میتواند براحتی باعث افت رتبه سایت شود.

مشکل دیگری که ناپایداری سایت به همراه دارد عدم بررسی درست سایت توسط ربات های گوگل است. اگر هاست بصورت مداوم از دسترس خارج گردد ربات های گوگل برای تشخیص صفحات جدید سایت با مشکل روبرو میشوند.


سرعت هاست و تاثیر آن بر سئو

سرعت هاست مدت زمان لازم برای بارگذاری سایت و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به مخاطبان سایت را تعیین میکند. اگر سرعت هاست پایین باشد. مدت زمانیکه کاربر باید منتظر بالا آمد سایت باشد بیشتر خواهد شد. اگر مدت زمان لازم برای بالا آمدن سایت بیش از حد باشد. این مسئله بصورت مستقیم بر رتبه سایت در گوگل تاثیر می گذارد.

نکته : انجام برخی تکنیک های کد نویسی میتواند منجر به کاهش زمان بارگذاری سایت شود. مثالا میتوان کدهای جاوا اسکریپت را درست قبل از تگ بسته Body در انتهای صفحه قرارداد.


اسپم بودن هاست

اگر در یک هاست سایتی باشد که بصورت گروهی ایمیل ارسال می کند و گوگل این عمل را اسپم تشخیص دهد. تمام سایت های موجود در آن هاست با مشکل روبرو خواهند بود.

معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست به مشتریان خود اعلام می کنند که در صورت تمایل به ارسال ایمیل گروهی از هاست مجزایی برای انجام اینکار استفاده کنند.


هاست ایرانی یا هاست خارجی برای سئو بهتر است

بطور کلی باید بگوییم که فاصله زمانی اغلب کاربران سایت با سرور بسیار حائز اهمیت است. اگر که مخاطبان سایت اغلب در ایران باشند طبیعتا خریدن یک هاست ایرانی بهتر است. اما اگر بیشتر مخاطبان سایت خارج از ایران باشند طبیعتا بهتر است که هاست را از کشوری که بیشتر مخاطبان سایت در آن قرار دارند تهیه کنیم.


آیا هاست خارجی سریعتر از هاست ایرانی است

خیر هاست های خارجی بی کیفیت در سراسر دنیا وجود دارند. سرعت هاست های ایرانی با کیفیت بسیار بالا است. بسیاری از هاست های ایرانی به مراتب از نمونه های خارجی بهتر عمل می کنند.


موقعیت مکانی هاست و تاثیر آن بر سئو

موقعیت مکانی هاست تنها زمانی بر روی رتبه سایت موثر است که کسب و کار سایت محلی باشد. مثلا یک سایت فروشگاهی در ایران اگر از یک هاست ایرانی استفاده کند نتیجه بهتری در google خواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم بعد مسافت هاست تا مخاطب بلقوه سایت است. اگر سایت بصورت محلی اداره میشود بهتر است که از هاست محلی برای آن استفاده شود. مدت زمانی که سرور به درخواست مخاطب پاسخ میدهد با بعد مسافت سرور از کاربر ارتباط تنگاتنگی دارد.

اگر سرور از دسته وسیعی از کاربران بسیار دورباشد ممکن است هنگام بارگذاری سایت با پیام خطای Timeout مواجه شویم . تعداد زیاد پیام های خطای تایم اوت Timeout بر رتبه سایت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

آیا میخواهید سایت جدیدی ایجاد کنید؟ انتخاب هاست مناسب میتواند دشواری های خاص خود را داشته باشد. با توجه به اینکه تعداد هاست های موجود بسیار زیاد است . انتخاب بهترین هاست مشکل است. هنگامیکه ویژگی های هاست ها را باهم مقایسه می کنید باید به موقعیت مکانی هاست هم توجه داشته باشید.

موقعیت مکانی سرور در صورتی که سرعت دسترس مخاطبان به سرور را تحت تاثیر قرار ندهد از اهمیت برخوردار نیست ولی واقعیت این است که با افزایش فاصله مخاطب از سرور سرعت دسترسی به اطلاعات سرور کاهش می یابد.

اصولا بهتراست هاست را در کشور یا شهری خرید که بیشتر مخاطبان ما از آن شهر یا کشور میباشند.

هاست های ارزان همواره دارای مشکلات عدیده ای هستند. پیشنهاد ما این است که یک هاست با کیفیت بخرید. یک هاست با کیفیت ارزش سرمابه ای که برای آن میپردازیزد را دارد.


هاست های لینوکس یا ویندوز

نرم افزارهایی مدیریت محتوا اغلب میتوانند بر روی هر دو سیستم ویندوز و لینوکس نصب شوند. سیستم هایی تولید محتوا که بر پایه PHP کد نویسی میشوند. بهتر است که بر روی سرورهای لینوکس نصب شوند . سیستم های تولید محتوا که بر پایه Asp نوشته میشوند بهتر است که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب شود.


برای دریافت اطلاعات در زمینه اموزش امنیت اطلاعات به سایت seosec مراجعه نمایید

رپورتاژ آگهی چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

رپورتاژ واژه ای فرانسوی به معنی ارائه اخباری، مبتنی بر تصاویر است. در فرهنگ های لغت نیز این واژه با معنی و مفهومی مشابه به کار رفته است. اما رپورتاژ آگهی؛ عبارتست از اخباری که به تصاویر و مدیا وابسته است و با هدف ایجاد آگهی در مورد موضوعی تولید و تهیه میشود. با توجه به اینکه کلاً اخبار با هدف آگاهی دادن ایجاد میشوند. تفاوت رپورتاژ آگهی و اخبار را باید در جنبه تبلیغاتی آن جستجو کرد. به این معنی که در رپورتاژ آگهی هدف از آگهی صرفاً افزایش دانش بینندگان نسبت به یک موضوع نیست. بلکه افزایش توجه آنها به یک برند و یا محصول خاص و خرید آن است.


یا رپورتاژ آگهی از اعتبار یک شبکه خبری نمی کاهد؟

اگر یک شبکه خبری بخواهد که داروی لاغری تبلیغ کند، قطعاً از اعتبار خود میکاهد. اما تصور کنید که در یک شبکه خبری، یک رپورتاژ آگهی 10 دقیقه ای از نحوه تولید لوله های فولادی طویل ارائه میشود و در این 10 دقیقه تنها یکبار نام برند تولید کننده برده شود. چنین خبری برای بسیاری از فعالان عرصه صنعت ارزش خبری بالایی دارد. کلیه صنایعی که نیاز به لوله های فولادی یک پارچه طویل دارند، از چنین خبری استقبال می کنند. با توجه به نوسانات قیمت دلار چنین تولیدی می تواند برای آنها تفاوت بین ماندن در جمع شرکت های موفق و بر شکسته شدن باشد. بنابراین  شرکت تولید کننده چنین محصولی، با چنین آگهی هایی میتواند براحتی کالای خود را عرضه و برند خود را معرفی کند.

به زبان ساده تر رپورتاژ آگهی باید ارزش خبری بالایی برای متخصصین و ارزش خبری عادی برای کاربران روزمره اخبار داشته باشد. شما نمیتوانید بدون هیچ تولید خاص و متفاوتی از آگهی رپورتاژ استفاده کنید و انتظار موفقیت چشم گیر داشته باشید.

اگر صرفاً میخواهید برند خود را معرفی کنید، میتوانید از انواع دیگر آگهی و کمپین های تبلیغاتی، استفاده کنید. مثلاً میتوانید از کمپین های سئو، تبلیغات کلیکی گوگل، کمپین شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ،کمپین های ایمیلی و... استفاده کنید.

این جمله به معنی آن نیست که شما نمیتوانید صرفاً به منظور معرفی برند از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. بلکه به آن معنی است که با صرف همان هزینه در روش های  دیگر تبلیغاتی میتوانید نتایج بهتری بدست بیاورید.


به کدام شبکه های خبری باید آگهی رپورتاژ داد

شبکه های خبری چاپی، شبکه های خبری تلویزیونی، شبکه های خبری اینترنتی، شبکه های خبری ماهواره ای و بین المللی، اینها شبکه های خبری هستند که میتوان برای آگهی رپورتاژ از آنها استفاده کرد. بسته به نوع فعالیت خود میتوانید یکی از این شبکه های خبری را انتخاب کنید. مثلاً شرکتی که در حوزه وب و سئو فعالیت می کند، قطعاً مخاطبانی را میخواهد هدف قرار دهد که از اینترنت سر رشته دارند. بنابراین انتخاب شبکه های خبری اینترنتی مناسبترین گزینه خواهد بود. به یاد داشته باشید که در بازاریابی از هیچ کدام از کانال های بازاریابی نمیتوان بطور کامل چشم پوشی کرد. یعنی آنکه اگر شما بعنوان یک شرکت سئو در روزنامه های چاپی هم تبلیغ بدهید. قطعاً بازدید کنندگان خود را افزایش خواهید داد. اما در بازاریابی، کانالهای تبلیغاتی را بر اساس میزان بازخورد آنها رده بندی می کنند. با توجه به هزینه و میزان بازخورد ایجاد شده شما باید بهترین گزینه ها را انتخاب نمایید. شاید عده ای با این صحبت مخالف باشند و بگویند که یک شرکت سئو براحتی میتواند در یک مجله چاپی در حوزه IT آگهی رپورتاژ ایجاد کند و نتیجه بسیار عالی هم از آن بدست آورد که ارزش هزینه ای که بابت آن پرداخته است را داشته باشد. وجود چنین آگهی هایی در چنین مجلاتی خود گویای موفقیت این قبیل آگهی ها است. قطعاً این مسئله کاملاً درست است. اما باید در نظر داشته باشید که شرکت هایی که چنین روندی را در پیش می گیرند معمولاً جزء شرکت هایی هستند که در تمام کانال های بازاریابی موجود تبلیغات دارند و بعبارتی آنها از عهده هزینه های تبلیغاتی خود بر می آیند. اما برای یک شرکت که توان مالی به این بزرگی نداشته باشد. قطعاً لازم است که آگهی رپورتاژهای خود را به موثرترین شبکه خبری ارائه دهد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه امنیت شبکه وهک میتوانید به بخش اموزش امنیت شبکه و هک در سایت seosec مراجعه نمایید

بررسی سئو سایت جهت رسیدن به جایگاه برتر در نتایج گوگل اهمیت بسیاری دارد. برخلاف باور عمومی، سئوی فنی آنقدرها هم چالش برانگیز نیست. حتی امکان این وجود دارد که از برخی تکنیک های سئو فنی استفاده کنید ولی خودتان نمی دانید.

با این حال، باید بدانید سایت شما احتمالا برخی مشکلات تکنیکی را دارد. Elena Terenteva از کمپانی SEMrush می گوید: هیچ گونه وب سایت کاملی وجود ندارد که جای پیشرفت نداشته باشد. وب سایت شما ممکن است صدها یا حتی هزاران مشکل داشته باشد.

برای مثال، بر اساس مطالعه SEMrush در سال 2017، بیش از 80% وب سایت ها خطای لینک شکسته 4xx داشتند و بیش از 65% سایت ها با مشکل محتوای تکراری (duplicate content) رو به رو بودند.

بدون شک، شما هم می خواهید وب سایت تان رنک بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری داشته باشد و کاربران بیشتری را تبدیل به مشتری کند (تبدیل های بیشتر). وظیفه سئو فنی این است که خطاهای موجود را برطرف نماید تا چنین چیزی اتفاق بیفتد. اینجا 12 عنصر سئوی فنی را گردآوری کرده ایم تا با استفاده از آنها بتوانید به بهترین نحو ممکن، سایت خود را بهینه کنید.

  1. مشکلات و خطاهای بررسی وب سایت (Crawl errors) را با گزارش بررسی (Crawl Report) تشخیص دهید

یکی از کارهای اولیه ای که باید انجام دهید این است که برای سایت خود Crawl report تهیه کنید. Crawl report یا بازرسی سایت به شما برخی از ارورها و خطاهای سایت را نشان می دهد.

با این کار می توانید نسبت به مهم ترین مشکلات سئوی فنی سایت خود اعم از محتوای تکراری، سرعت پایین صفحات یا نبودن تگ های H1 و H2 آگاه شوید.

می توانید با استفاده از ابزارهای زیاد و متفاوتی به صورت اتوماتیک سایت خود را ارزیابی کرده و لیستی از خطاها و هشدارها را به دست آورید. این کار را باید به صورت ماهیانه انجام دهید تا سایت شما عاری از هرگونه خطایی باشد و تا جای ممکن بهینه شود.

  1. کد وضعیت Status code) HTTPS) را بررسی کنید

انتقال وب سایت به پروتکل HTTPS ضروری است. به این دلیل که اگر همچنان URLهای HTTP داشته باشید، موتورهای جستجو و کاربران نمی توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. در این صورت، به جای محتوای شما، کدهای وضعیت 4xx HTTP و 5xx را مشاهده خواهند کرد.

مطالعه ای توسط کمپانی SEMrush بر روی فاکتورهای رنگ دهی نشان می دهد که استفاده از پروتکل امن HTTPS در حال حاضر یک فاکتور رنک دهی (رتبه بندی) بسیار قوی و قدرتمند است و می تواند بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر داشته باشد.

پس شما هم حتما سایت خود را به پروتکل امن HTTPS منتقل کنید و از این چک لیست استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب پیش می رود.

در مرحله بعدی، باید به دنبال خطای کدهای وضعیت دیگر باشید. Crawl report، به شما لیستی از خطاهای URL شامل خطاهای 404 ارائه می کند. همچنین می توانید لیستی از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) دریافت کنید که در آن ریز جزئیات خطاهای احتمالی آورده شده است. لیست خطاهای کنسول جستجوی شما باید همیشه خالی باشد و باید به محض آنکه خطای جدید می بینید در صدد رفع آن برآیید.

در انتها، اطمینان حاصل کنید که گواهی SSL شما معتبر است. می توانید از ابزار بررسی سایت SEMrush استفاده کنید و گزارش مربوطه را دریافت نمایید.

  1. وضعیت نقشه سایت XML خود را بررسی کنید

نقشه سایت XML، به صورت نقشه ای برای خزنده های گوگل و دیگر موتورهای جستجو نمایش داده می شود. این نقشه، به خزنده ها کمک می کند صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و به این ترتیب به آنها رنک و رتبه اختصاص بدهد.

نقشه سایت XML شما باید برخی موازین را رعایت کند:

  • نقشه سایت شما باید به خوبی در یک سند با فرمت XML قرار گرفته باشد.
  • نقشه سایت شما باید مطابق پروتکل XML Sitemap باشد.
  • تمامی صفحات به روز شده سایت شما باید در نقشه سایت وجود داشته باشد.
  • نقشه سایت خود را در حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید.

نقشه سایت XML خود را چطور باید در گوگل ثبت کنید؟

می توانید با استفاده از ابزار Google Search Console Sitemaps، نقشه سایت XML خود را در گوگل ثبت کنید. همچنین می توانید نقشه سایت خود را (برای مثال example.com/sitemap_location.xml) در فایل robots.txt نیز قرار دهید.

نقشه سایت XML شما باید به روز بوده و شامل تمامی URLها با کد وضعیت 200 و canonicalهای مناسب باشد. مواظب باشید بودجه ارزشمند خود را برای بررسی صفحات شکسته یا تکراری (duplicate) صرف نکنید.

  1. سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید.

سرعت بارگذاری سایت نیز یکی دیگر از معیارهای سئو فنی است که نیاز به بررسی دارد. طبق گزارش SEMrush در رابطه با سئوی فنی، بیش از 23% سایت ها سرعت بارگذاری پایینی دارند.

سرعت سایت بر روی تجربه کاربری تاثیر مستقیم می گذارد و می تواند بر روی دیگر معیارهای کلیدی که موتورهای جستجو برای رنک دهی استفاده می کنند، مانند bounce rate و زمان ماندن کاربر در صفحه (Time On Site) نیز تاثیر داشته باشد.

برای پیدا کردن سرعت بارگذاری سایت خود، می توانید از ابزار Google’s PageSpeed Insights استفاده کنید. کافی است URL سایت خود را وارد کرده و بقیه کارها را به گوگل واگذار کنید.

حتی می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را برای موبایل نیز پیدا کنید.

این مسئله پس از رونمایی از الگوریتم Mobile-first index گوگل بسیار مهم تر شده است. به صورت ایده آل، زمان بارگذاری سایت شما باید کمتر از 3 ثانیه باشد. اگر زمان بارگذاری بیشتر از این عدد باشد، باید برخی فاکتورهای سایت خود را بررسی کنید تا مدت زمان بارگذاری سایت خود را کاهش داده و رنک و رتبه بهتری نصیبتان شود.

  1. از موبایل فرندلی بودن سایت خود اطمینان کسب کنید

موبایل فرندلی بودن سایت، به سئوی فنی آن کمک می کند و باعث می شود رنک و رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. با استفاده از Mobile-Friendly Test گوگل می توانید به خوبی این فاکتور سئو را بررسی نمایید. کافی است سایت خود را وارد کرده و دیدگاه مناسبی نسبت به وضعیت وب سایت خود در موبایل به دست آورید.

حتی می توانید نتایج خود را در گوگل ثبت کنید تا آنها هم نسبت به عملکرد سایت شما مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اموزش امنیت میکروتیک و شرکت در دوره های انلاین امنیت میکروتیک میتوانید به سایت seosec  مراجعه نمایید