اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

نمیدونی سئو چیه؟؟ بیا اینجا و از سئو پول دار شو!!!

سئو ینی یک سایت رو بیاری داخل صفحه اول گوگل به همین راحتی میتونی پول در بیاری کافیه اموزش های مارو دنبال کنی

محتوای کپی چگونه باعث افت رتبه سایت شما می شود؟

همه ما از محتوای تکراری بیزاریم و دوست داریم محتوای دسته اول و با ارزشی را بخوانیم. از آنجایی ام که گوگل همیشه به کاربران اهمیت می دهد با سایت هایی که از محتوای تکراری استفاده می کنند مقابله می کند. کاربران حق دارند به محتوای تازه و جدید دسترسی داشته باشند و به خاطر همین هم گوگل مجبور است بهترین گزینه ها را به کاربران نشان دهد نه اینکه یک سری از سایت ها که محتوای تکراری و کپی شده ارائه می دهند.

در موضوعات عمومی سایت هایی که از هم کپی می کنند خیلی زیاد اند. یعنی همین الان در گوگل به دنبال یک موضوع عمومی باشید می بینید که تو هر سایتی که در نتایج جست و جو مشاهده می کنید محتوای تکراری وجود دارد. در حوزه های تخصصی محتوای تکراری کمتر به چشم می خورد. اما در مورد اینکه چرا این سایت ها را در نتایج جست و جو می بینید در ادامه بیشتر توضیح می دهم.

موضوع این مقاله درباره محتوای تکراری و کپی است. در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه چرا نباید از محتوای کپی استفاده کنیم و محتوای کپی چگونه باعث افت رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل می شود صحبت کنم. پس اگر شما هم نمی دانید محتوای کپی ممکن است چه بلاهایی سر سایت تان بیاورد تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

به چه محتوایی کپی می گویند؟

محتوای کپی از نظر گوگل به محتوایی گفته می شود که قبل از انتشار آن نسخه ای از آن در وب موجود باشد. یعنی اینکه دقیقا عین همان محتوا بدون کم و کاستی در سایت دیگری وجود داشته باشد.

اما محتوای کپی شکل های دیگری هم دارد. مثلا ممکن است یک مقاله توسط سایتی منتشر شده باشد و خیلی هم کامل و جامع باشد ولی هر قسمت یا پاراگراف آن از مقاله یا سایت های دیگری کپی شده باشد. در این صورت هم گوگل متوجه تکراری بودن محتوا خواهد شد.

بعضی وقت ها عوض کردن محتوا هم کپی محسوب می شود. یعنی صرفا قسمتی از یک مقاله را عوض کنیم یا به قول دوستان خلاصه نویسی کنیم و آن را در سایت خود منتشر کنیم هم گوگل متوجه این قضیه می شود. شاید الان گوگل نتواند به خوبی اینطور محتوا ها رو به عنوان محتوای کپی تشخصی دهد ولی مسلما به عنوان یک محتوای بی کیفیت شناخته می شوند.

از دیگر محتواهایی که کپی محسوب می شود می توان به محتوای تکراری یا Duplicate Content درون وب سایت ها اشاره کرد. یعنی ممکن است دو صفحه در یک وب سایت دقیقا عین هم باشند. چه از نظر محتوا چه از نظر آدرس URL. که دقیقا در سایت های بزرگ با محتوای زیاد چنین اتفاقاتی رخ خواهد داد. به عنوان مثال ممکن است دو مقاله با یک آدرس که یکی از آن ها با / در آخرش از دیگری متمایز شده باشد در سایت وجود داشته باشد که دقیقا در سایت ما چنین اتفاقی افتاده بود و از نظر گوگل این دو صفحه که با یک آدرس URL بودند تکراری محسوب می شد.

برای آگاهی از چنین مشکلاتی می توانید از گوگل وب مستر یا ابزارهای حرفه ای تری مثل سایتahrefs استفاده کنید. این دو ابزار کاربردی دقیقا محتواهای تکراری در سایت تان را به شما نشان می دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی به وب سایت دادپلاس مراجعه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.