پرسونا چیست؟
هر کسب و کاری نیاز به شناخت مخاطبین، مشتریان، خریداران، مصرفکنندگان و دیگر افراد مرتبط با کسب و کار خود دارد.
عدم شناخت مخاطب هر کسب و کار باعث میشود تا نه تبلیغات به نحو مطلوب انجام شود و نه اقدامات مختلف دیگری که برای کسب و کار صورت میگیرد.
پرسونا مهمترین پارامتر و ابزاری است که با روشهای مختلف به هر کسب و کار کمک میکند تا شناخت دقیقتری نسبت به افراد درگیر با کسب و کار حاصل شود.
حال اینکه پرسونا چیست و به دست آوردن آن به چه پارامترهایی بستگی دارد، موضوع مهم و اساسی است که باید به آن بهصورت خاص و ویژه توجه شود.
برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید
تعریف پرسونا
پرسونا (به انگلیسی Persona) از جمله مواردی است که تعریفهای متعددی برای آن در مجامع علمی مطرح شده است.
هر حیطه علمی نیز تعاریف خاص خود را در زمینه تعریف و طراحی پرسونا ارائه داده که برخی از آنها مورد اقبال قرارگرفته و برخی دیگر نیز ترد شده است.
بهطورکلی پرسونا شخصیتسازی فرضی و در عین حال کاملا مشخص و واضح از یک فرد نامیده میشود که قرار است مخاطب یا مشتری یا فردی درگیر با کسب و کار ما باشد.
برای خرید خرما بم با شماره 09030573542 در تماس باشید
این شخصیتسازی فرضی از یک فرد، باید قابلیت تطبیق با تعداد بسیار زیادی از مشتریان اصلی و وفادار کسب و کار داشته باشد.
حال برای اینکه بتوانیم شخصیتسازی کنیم، نیاز به اطلاعات جامعی در مورد مخاطبین خود داریم.
این اطلاعات باید برگرفته از ویژگیهای روحی و اخلاقی تا اطلاعات جنسیتی و وضعیت تأهل و حتی الگوهای فکری و رفتاری مخاطب باشد.
دسترسی به چنین اطلاعاتی برای تحلیل و طراحی پرسونا کار سختی به نظر میرسد؛ اما با استفاده از برخی ترفندها میتوانیم بهتر به مقصود خود برسیم.
شاید در نگاه اول، تعریف پرسونا، تعریف سخت و غیرقابل دسترسی باشد و رسیدن به چنین شخصیت فرضی، کاری سختتر!
با این حال کافی است کمی به مخاطبین و مشتریان کسب و کار خود توجه کنید تا به دیدگاه مناسبی نسبت به آنها دسترسی پیدا کنید.
برای خرید قوتو میتوانید با شماره 0903573542 در تماس باشید
مطمئن هستیم که هنوز دید دقیقی نسبت به پرسونا مخاطب ندارید. تعریف پرسونا از لحاظ تعریفهای علمی، نمیتواند کاربردهای مهم این ابزار حیاتی برای کسب و کارهای امروزی را نشان دهد.