اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

اموزش سئو

اموزش صفر تا صد سئو

بهترین جا برای سرمایه گذاری

حتماً تا به حال چندین بار فکر سرمایه گذاری در بورس را از نظر گذرانده‌اید.


یا حتی بعضاً پا را فراتر گذاشته و به تحقیق و بررسی پرداخته‌اید؛ اما در نهایت منصرف شده و به سرمایه گذاری‌های دیگر روی آورده‌اید.


در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم به معرفی مختصری از این بازار و انتظاراتی که می‌توان از آن داشت بپردازیم.


برای دریافتمشاوره سرمایه گذاری به سایت کاری بورس مراجعه نمایید

قبل از اینکه به بورس بپردازیم، بیایید چند گزینه سرمایه گذاری که اکثر مردم کشور ما به آنها می‌اندیشند را بررسی کنیم. این گزینه‌ها عبارتند از: مسکن، ارز، سکه، سپرده بانکی و بازار بورس.


در نمودار زیر بازدهی این بازارها از سال 90 آورده شده است.


بازارهای سرمایه گذاری


توجه: دلیل نشان داده شدن تورم (ستون‌های آبی) این است که اگر سرمایه گذاری کمتر از نرخ تورم آن سال بازده ایجاد کند؛ به این معنی است که نه‌تنها از این سرمایه گذاری منتفع نشده‌ بلکه قدرت خریدش هم تضعیف شده است.


به عنوان مثال در سال‌های 90 تا 92 اگر شما پولتان را در بانک سپرده گذاری می‌کردید، در پایان هر سال از قدرت خرید شما کاسته می‌شد.


همانطور که از نمودار مشخص است سرمایه گذاری در بورس به طور کلی در مجموع این 7 سال موجبات حفظ قدرت خرید سرمایه گذاران را فراهم آورده است و می‌توان گفت که در مجموع از بقیه بازارها عملکرد بهتری داشته است.


مزیت دیگر این بازار این است که با هر میزان سرمایه می‌توان در آن فعالیت کرد و همچنین نقد شوندگی بالایی دارد. به عنوان مثال شما ممکن است برای خرید یا فروش مسکن هفته‌ها منتظر بمانید در حالی که به لطف اینترنت فقط با فشردن چند دکمه می‌توانید اقدام به خرید یا فروش سهم مورد نظر در همان لحظه کنید.


از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به شفافیت این بازار اشاره کرد؛ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به صورت ماهانه، فصلی و سالانه عملکرد مالی و عملیاتی خود را گزارش می‌کنند.


امکان دسترسی به این گزارش‌ها نیز برای همگان وجود دارد. از اینرو سهامداران کاملاً می‌توانند به عملکرد شرکت مورد نظر اشراف داشته باشند و در صورت عدم رضایت از عملکرد آن، سهم خود را بفروشند (به انواع گزارش‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها در نوشته‌های بعدی پرداخته خواهد شد).


اصلی‌ترین مزیت سرمایه گذاری در بورس، ثبات اقتصادی و تزریق مستقیم سرمایه به اقتصاد کشور است. خرید ارز و سکه و فروش آنان پس از یک مدت، ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد نکرده و حتی باعث ایجاد حباب‌های قیمتی، عرضه و تقاضاهای مصنوعی، تورم انتظاری و در بلند مدت منجر به عدم تعادل اقتصادی کشور می‌شود.


در صورتی که با سرمایه‌گذاری در بورس، این سرمایه در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته و آن‌ها از این محل به تامین مالی برای ایجاد طرح‌های توسعه خود می‌پردازند؛ که این امر هم منجر به اشتغال‌زایی و افزایش تولید داخلی شده و هم ثبات و کنترل تورم را به کشور هدیه می‌دهد.


مثلاً در صورتی که شخصی انتظار به افزایش قیمت دلار دارد می‌تواند به جای خرید مستقیم دلار، سهام شرکت‌های صادراتی را در بورس بخرد چرا که سود آن‌ها به نرخ دلار بستگی دارد و در صورت افزایش این نرخ، سود شرکت هم افزایش می‌یابد.


البته که نمی‌توان به طور قطع گفت که بهترین انتخاب در بین بازارهای یاد شده کدام است؛ چرا که با توجه به نمودار هرکدام فراز و نشیب‌هایی داشته و قطعاً در آینده هم خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.